torsdag 19 februari 2009

El och fiber

Var förbi huset igår igen och snackade med elektrikern och några killar från Borlänge Energi som ska dra in stadsnätet. Krånglet som jag nämnde tidigare verkar ha berott på att vi talat förbi varandra. Jag ville ha dit några för att kolla var vi ska dra in slangen i huset och var vi bör fästa RG:n. De jag talade med förra veckan som nämnde v. 9 menade tidpunkten för inblåsning av själva fibern.
Med andra ord, inga problem. Diskuterade och kom överens om hur vi drar in fibern och var vi fäster den. Mycket nöjd med detta.
Elektriken har varit där igår och idag för att färdigställa all övrig el och tele-dragning.
När väl fibern är på plats nästa vecka kan jag hugga tag i att koppla ihop det hela samt ordna abonnemang från de leverantörer som vi ska ha.
Flyter på bra nu. :-)

Läste i tidningen att det byggs för lite i Dalarna. Vi drar i alla fall vårt strå till stacken. Sluta pensionsspara där ute och gör något roligare för pengarna! Innan man är så där 45-50 år är det bästa pensionssparandet att investera i en bostad. Ja, det är faktiskt sant, det är inget jag har hittat på.

Inga kommentarer: