lördag 4 juni 2011

Tak över uteplats och gallring - Bilder

Har ju utlovat lite bilder och här kommer det äntligen. Börjar med bilderna som visar resultatet av gallringen som är gjord ner mot Uvbergsviken. Blev skillnad och det är mycket uppskattat att nu faktiskt kunna se både vattenspegeln och horisonten. Ändå gör bilderna inte helt rättvisa, det är svårt att få fram med kameran det som man ser.

Före gallring


Efter gallring


Sen var det taket över uteplatsen. Har gått och funderat och hade konstruktionen klar för mig, det enda som var lite klurigt var hur jag skulle fästa den inre bärlinan mot väggen, men det löste sig också efter lite pusslande. Var tvungen att hitta väggreglarna för att fästa i och det är inte helt lätt utan att plocka bort panelen. Nåväl, bygget har flutit på bra och på ca 2 dagars jobb är det i princip klart. Förra helgen fick jag upp stommen och då såg det ut så här...


Nu i helgen har jag målat samt fått på plasttaket. Saknas lite kantplåtar och någon extra vindskiva. Sen ska det målas en eller två gånger till. Har ju ondgjort mig tidigare kring målning och jag har samma inställning nu som då. Det är vansinnigt trist att behöva göra samma sak flera gånger. Ok, första gången ser man skillnad, men att sedan behöva stryka ytterliggare gånger är inte roligt. Men det ska ju göras och det blir ju oneklingen snyggare med lite färg och det håller ju lite längre också.
Måste också passa på att ge min fru en stor eloge. Med två små barn är det ett pussel att få tiden att räcka och det är hon som ger mig möjligheten att hinna med alla dessa projekt.
Nedan är bilder på slutresultatet.
Ska glasa in det hela också, men det får bli nästa år. Vill vänta en vinter extra och se att inte något rör på sig.


Inga kommentarer: